Kuo skiriasi vaistų ir papildų vartojimas?

Iš esmės, koks yra esminis skirtumas tarp vaistų ir papildų?

Šią temą plačiau panagrinėti mane paskatino prieš kelias dienas gauta draugės sms žinutė. Su jos valia pacituosiu ją visą:

Laba diena, Apie Q10 žadejau parašyti dar liepą, bet ups…. spalis… Nesu ta, kuri geria tvarkingai, todėl gavosi taip, kad šiandien paskutinę piliulę paėmiau. Pradžioje po 2 rytais – naktis be miego, bet dieną po tokios nakties nesijaučiau pavargusi. Vėliau gėriau po vieną. Paskui atsirado tarpai….. na bet ilgainiui pastebejau, kad ne taip dažnai uždūstu ir nebūna staigiai atsiradusio širdies plakimo (daužosi širdis). Tai yra man pasitaikydavo tokių momentų, kai greičiau paeinu, palipu laiptais ir jau uždusau. Dabar visą tą laiką nejaučiau dusulio…. bėgioti neteko, bet laiptais lipu dažnai iki 4 a. Pastebėsiu, jei atsiras dusulys vėl pasiprašysiu. Tai tiek mano pastebejimų“.

https://youtu.be/RvukAlpQIio

 Be to, dažnai gaunu klausimų, ar papildai gydo, kiek laiko vartoti papildus, kaip dažnai daryti pertraukas, ar neperdozuosiu, ar nepriprasiu, negi visą gyvenimą dabar turėsiu vartoti ir panašiai. Ir šie klausimai yra labai rimti ir svarbūs, reikalaujantys kiek platesnio požiūrio.

Pirmas ryškiausiais skirtumas tarp vaistų ir papildų yra šis:

Vaistai dažniausiai yra vartojami susirgus, tai yra skiriami ligai gydyti, papildai – prevenciškai, tai yra užkirsti kelią ligoms, ypač lėtinėms, dar kitaip vadinamoms gyvenimo būdo.

Tad iš to ir kyla esminis skirtumas: vaistas dažniausiai nebevartojamas, kai pasveikstama. O papildas vartojamas, kad nesusirgtum.

Tad mano draugė, akivaizdu, pažiūrėjo į papildą, kaip vaistą, ir kai jai pagerėjo, nutarė toliau nebevartoti, o laukti, kol vėl pablogės. Iš esmės, daugelis į papildus dar žiūrime, kaip į vaistą, kaip į tabletę nuo skausmo. Išgeriam, praeina skausmas, ir dabar gersime tada, kai vėl skaudės.

Štai čia ir yra esminė klaida ir esminis skirtumas.

  • Pirma, PAPILDAI YRA VARTOJAMI PROFILAKTIŠKAI, PREVENCIŠKAI, KAD NESUSIRGTUM.
  • Antra, VAISTAI KOVOJA SU PASEKMĖMIS, MAŽINA SIMPTOMUS, O PAPILDAI ŠALINA PRIEŽASTĮ BEI ĮJUNGIA ORGANIZMO SAVIGYDOS MECHANIZMĄ.

Dar svarbu suvokti, kad KELIAS NUO SVEIKATOS Į LIGĄ YRA ILGAS, liga dažnai nenutinka staiga – vėžys, diabetas, kraujotakos ligos, Alzheimeris neišvysto PERNAKT. Pernakt, tiksliau vieną dieną gali mus ištikti diagnozė.

IR VISI MES ESAME KAŽKURIOJE SVEIKATOS SKALĖS VIETOJE.

  • Tad trečia, VAISTAI SKIRIAMI, jau nustačius diagnozę, PAPILDAI vartojami bet kurioje skalės vietoje, geriau kuo anksčiau.

Žinoma, jie gali padėti ir susirgus, tačiau jau dažnai reikalingos didesnės terapinės dozės, reikalauja ilgesnio laiko ir jau ne visada gali bepadėti.

Pavyzdys:

Kai reikia keisti klubo sąnarį, arba kai ištinka insultas, gal jau ir per vėlu gerti Omega 3 preparatą, arba, kai išsivysto osteoporozė – gal kiek vėlokai kalcio magnio ir D papildus. Bet net ir tais atvejais, mes galime sau padėti.

Vaistai beveik visada turi neigiamą šalutinį poveikį, tačiau kai kurie papildai – taip pat. Tad iš tiesų, ne visada visus papildus saugu vartoti visiems visą laiką.

KAIP ATSIRINKTI PAPILDUS?

Kalbant apie papildus, verta būtų išskirti kelias kategorijas:

Maisto papildas – maisto produktas, skirtas papildyti įprastą maisto racioną ir kuris vienas arba derinyje su kitomis medžiagomis yra koncentruotas maistinių ar kitų medžiagų, turinčių mitybinį arba fiziologinį poveikį, šaltinis.

Ir

Biologiškai aktyviosios augalinės klilmės veikliosios medžiagos, turinčios farmakologinį poveikį. Tai yra, kai kurios veikliosios medžiagos, kaip Omega 3, polifenoliai, resveratrolis, tam tikri karotenoidai ar allium šeima – ir tai įrodyta klinikiniais tyrimais, gali turėti gydomąjį poveikį.

Atskira rūšis yra vaistažoliniai preparatai, tačiau apie juos nekalbėsiu, nes jie, bent jau farmakologų teigimu, kaip, beje, ir vaistažolės, turėtų būti vartojami griežtai tik specialistui, gydytojui ar farmacininku paskyrus.

Taigi pakalbėkime apie tradiciškai vadinamus maisto papildus. Ir čia papildų ekspertai išskiria:

Trijų lygių papildus

  • Izoliuoti (isolated) – tai dažniausiai viena veiklioji medžiaga, vienas vitaminas ar viena jo forma, dažnai sintetinė. Juos dera vartoti, jei paskyrė gydytojas ir tiek, kiek paskyrė.
  • Papildyti gamta (nature based) – tai kiek geriau įsisavinama forma, kai bent viena veiklioji medžiaga yra natūrali, pavyzdžiui, nakviša su vitamin E (E vitamino forma gali būti sintetinė, pvz.dl-alfa tokoferolis, tačiau papildas gali vadintis natūraliu).
  • Iš pilno maisto (whole food) – tai premium klasės papildai, pagaminti iš tikro maisto ir sukurti, atkartojant gamtą. Tokius papildus galima ir rekomenduojama vartoti nuolat, jei negauname tinkamo kiekio maistinių medžiagų su maistu. Dažnai juose sudėtos bioaktyviosios veikliosios medžiagos, turinčios farmakologinį poveikį. Tai iš esmės yra mityba ląstelių lygmenyje.

Tada kyla kitas klausimas, kaip juos rasti, kaip žinoti, ar tie papildai yra geri, švarūs, ar tikrai natūralūs? Nes tikrai dažnai iš etiketės mes ne viską galime perskaityti.

Tai yra tikrai labai svarbi užduotis, nes papildus reiktų rinktis kaip partnerį, dažnai visam gyvenimui, tad prieš tai reikia gerai išstudijuoti.

Taigi, mano sekami papildų ekspertai rekomenduoja susirasti patikimą gamintoją.

Kaip pasirinkti gamintoją:

  • Turintis autoritetą
  • Turintis mokslinę bazę
  • Atliekantis klinikinius tyrimus

Mano rekomenduojami papildai, kuriuos galite rasti mano parduotuvėje www.sveikatoszurnaliste.lt yra aukščiausios, premium klasės papildai iš pilno maisto, dar daugiau, tai yra bioaktyviosios veikliosios medžiagos (kaip natūralūs vitaminai ir mineralai, bioflavonoidai, polifenoliai, kryžmažiedžių, flavonoidų ir karotenoidų kompleksai, natūralus kofermentas Q10 ir kiti, su daugeliu jų atlikti klinikiniai tyrimai).

Todėl, atsakydama į savo draugės ir kitų klientų, mano edukacinių programų sekėjų klausimą, kiek ilgai vartoti papildus, atsakau:

Papildus geriausia vartoti prevenciškai, kad nesusirgtume.

Bet netgi sergant ūmiomis ar lėtinėmis ligomis, tam tikri kiekiai veikliųjų medžiagų gali turėti farmakologinį poveikį, kaip antai Omega 3 riebiosis rūgštys gali ženkliai pagerinti širdies ir kraujotakos ligomis sergančių pacientų būklę, dėl ko jau vieningai sutariama ir oficialiosios medicinos sluoksniuose, polifenoliai, tokie kaip resveratrolis – gali ženkliai mažinti viruso ląstelių replikaciją ar panašiai, jau nekalbant apie teigiamą vitamino D teigiamą poveikį.

Apie tai nuolat kalbu savo live transliacijose FB sveikatos žurnalistė ir youtube kanale. Kviečiu sekti ir prenumeruoti.

Taigi, grįžtu prie savo draugės patirties. Net ir nedidelėmis dozėmis, net ir nelabai tvarkingai vartojamas šis kofermentas, kuris yra vadinamas gyvybės kibirkštimi, padarė savo darbą – suteikė energijos, sustiprino širdies raumens darbą. Nutraukus jį vartoti, akivaizdu, palaipsniui bus sugrįžta prie buvusios būsenos, nes vyresnių žmonių organizmas jau vis mažiau gamina šio kofermento.

Plačiau apie kofermentą Q10 galite paskaityti ir perklausyti čia.

O štai dar labai įdomus interviu su farmakologijos korifėjumi Romualdu Basevičiumi:

https://www.15min.lt/gyvenimas/naujiena/sveikata/profesorius-romualdas-basevicius-tiesa-ir-mitai-apie-maisto-papildus-1028-484275

 

 

 

Komentarai

Tik prisijungę vartotojai gali komentuoti.
vaistai ar papildai

Socialiniai tinklai

Socialiniai tinklai

Panašūs straipsniai

Meniu