Geriausia širdies dieta 2022 pagal „Forbes Health“

 

2022 metais žurnalo „Forbes Health“ redaktorių komanda sukūrė „Forbes Health“ geriausių dietų ekspertų grupę, kuri analizavo 19 dietų ir jų įtaką sveikatai, tarp jų ir širdies sveikatai.

Tyrimas štai čia:

Ekspertų grupė išrinko geriausią dietą širdies sveikatos grupėje pagal jos „veiksmingumą užkertant kelią širdies ir kraujagyslių ligoms ir sumažinant esamų širdies ligomis sergančių pacientų riziką“

Štai nugalėtoja:

Viduržemio jūros dieta

Kodėl būtent ji?

  • Viduržemio jūros dietoje yra gausu su širdies sveikata susijusių maisto produktų, tokių kaip švieži vaisiai ir daržovės,
  • ankštiniai augalai,
  • nesmulkinti grūdai,
  • aukščiausios kokybės pirmojo spaudimo alyvuogių aliejus ir
  • riešutai.

Viduržemio jūros regiono mityba yra įtraukta į UNESCO paveldą – ne tik dėl šviežių produktų, alyvuogių aliejaus, žuvies, bet ir lengvo vėjelio, šilto klimato  ir malonaus, be streso gyvenimo būdo.

Liono širdies dietos tyrimas (2001 m.)

Nuoroda čia:

Tyrime dalyvavo pacientai su širdies priepuolių rizika.  Visi dalyviai buvo išgyvenę pirmajį insultą. 600 žmonių grupė buvo suskirstyta į dvi dalis: vieniems rekomenduota laikytis “protingos normalios dietos”, kitai grupei – Viduržemio jūros regiono dietos. Tai yra valgyti daugiau daržovių, riešutų, nesočiųjų riebalų (pvz., alyvuogių aliejaus), omega-3 riebiųjų rūgščių turtingos riebios žuvies, paukštienos, sveikų grūdų, saikingai mėsos ir vyno.

Tyrimas buvo nutrauktas dėl etinių priežasčių. Po 4 metų Viduržemio jūros dietos grupei pakartotinų širdies ligų rizika sumažėjo iki 50-70 proc. (beje, ir tai labai svarbu, cholesterolio kiekis daug nepasikeitė.)

“Tačiau, kai galvojame apie tai, koks bus rezultatas, kai bus ne tik pakeisti mitybos pokyčiai, bet dar pridėti mitybos papildai, sumažintas stresas, įvesta mankšta – rezultatas bus nuostabus”, – savo knygoje “Veiksmingiausi būdai, kaip gyventi ilgiau” rašo Dž.Bowden (beje, ir bestselerio “Didysis cholesterolio mitas” autorius).

Beje, kitas žinomas Slaugytojų tyrimas, kuriame dalyvavo 100 000 moterų, vyresnių nei 30 metų, parodė, kad?

* Sveika mityba

* Optimalus kūno svoris

* Įvairūs fiziniai pratimai

* Ribotas alkoholio vartojimas

* Sprendimas mesti rūkyti

Sumažino ŠKL riziką iki 83 proc.

Rekomenduojamas maistas:

✔ Švieži vaisiai ir daržovės

✔ Nesmulkinti grūdai, riešutai ir ankštinės daržovės

✔ Žuvis

✔ Ypač tyras alyvuogių aliejus

Ribojamas maistas

✖ Raudona mėsa

✖ Perdirbta mėsa

✖ Saldumynai

Taigi, rekomendacijos labai paprastos:

Suvalgyti kasdien 7 porcijas šviežių skirtingų daržovių, vaisių uogų

Po 1 porciją kopūstinių daržovių

Kasdien sveikų nevalytų grūdų

3 porcijas į savaitę riebios jūrinės žuvies (skumbrės, lašišos, silkės, ančiuvių, sardinių, tuno), žinoma švarios.

Ir reikia stengtis tai daryti, jei pavyksta – valio.

Bet jei ne, mums gali padėti koncentruotos maistinės medžiagos.

Štai pagrindinių maistinių medžiagų ketvertukas pagal kardiologą St.Gundry:

 

Šios dienos citata:

“Esame jauni tol, kol lanksčios mūsų kraujagyslės” (St. Gundry),

Aš jums atrinkau pagrindinius papildus ir šiai savaitei taikoma nuolaida su kodu Valentinas.

Bet mano svarbiausia rekomendacija NR.1 širdies sveikatai:

Omega 3 salmon oil plus:

„Omega-3 Salmon Oil Plus“ žuvies taukų maisto papildas, „NeoLife“, 90 kaps.

Klinikiniai tyrimai atlikti su Omega 3 Salmon oil plus:

Vos per 8 savaites

  • Sumažino trigliceridų kiekį 17%,
  • Padidino omega-3 indeksą  38%,
  • Pagerino omega-3 ir  omega-6 r.r. santykį 43%
  • Sumažino uždegiminį indeksą 68% (chroniškas uždegimas yra viena pagrindinių visų lėtinių ligų priežasčių).

Mylėkime savo širdį, kad ji galėtų mylėti kitus.

Jūsų Nijolė, sveikatos žurnalistė

Jūsų sveikata, jūsų sprendimas, mano pagalba

Komentarai

Tik prisijungę vartotojai gali komentuoti.

Socialiniai tinklai

Socialiniai tinklai

Panašūs straipsniai

Meniu